Evangelia zilei:

Cele 9 ordine angelice

Mări­mea textului:
Mic | Mare

 

 

 

Cele 9 ordi­ne angelice:

Îngerii din Rai

Înge­rii Purei Contemplări
Guver­nea­ză întrea­ga Creaţie

Serafimi
Heruvimi
Tronuri

Înge­rii Cosmosului
Guver­nea­ză între­gul Cosmos

Domenii
Puteri
Virtuţi

Îngeri ai Lumii
Guver­nea­ză întrea­ga Lume

Principatele
Arhangheli
Îngeri

Pri­mul Cor
Gru­pat iî jurul cen­tru­lui purităţii

Sera­fi­mii

Cea mai îna­l­ta secţiu­ne a ierar­hi­ei, aceşti îngeri sunt cel mai aproa­pe de tro­nul Dom­nu­lui. Ei sunt cei ce cân­tă Tri­sa­gio­nul “Sfânt, Sfânt, Sfânt…” şi încer­cu­iesc tro­nul exis­tent dato­ri­tă dra­gos­tei ema­na­te de Dumen­zeu. Aceas­tă dra­gos­te aprin­să le da nume­le de “şerpi aprinşi”. În aceas­ta for­mă de şerpi aprinşi, se spu­ne că lumi­na ema­na­tă este atât de puter­ni­că, încât nici o altă cre­a­tu­ră divi­nă nu îi poa­te pri­vi. Se spu­ne că exis­ta patru fiinţe ange­li­ce de acest gen. Sunt carac­te­ri­za­ţi ca fiind cele patru ani­ma­le sfin­te în car­tea Reve­la­ţi­i­lor şi sunt des­cri­şi de ase­me­nea ca îngeri cu patru feţe şi şase aripi.

Heru­vi­mii

Heru­vi­mii deţin cunoş­ti­inţe­le lui Dum­ne­zeu. Ei sunt cei care sunt ade­sea tri­mi­şi pe pământ cu cele mai impor­tan­te sar­cini: alun­ga­rea Omu­lui din Gră­di­na Ede­nu­lui şi Anu­nţa­rea lui Iisus au fost făcu­te de către un heru­vim. Spi­ri­te ale Armo­ni­ei, gar­die­nii ste­le­lor fixe, păs­tră­to­rii rapoar­te­lor celes­ti­a­le, dătă­to­rii de cunoş­tinţe. Con­du­că­to­rii aces­tui ordin sunt: Opha­niel, Rik­biel, Zophiel şi, îna­in­te de căde­re, Satana.

În Caba­la, un heru­vim este unul din­tre înge­rii aeru­lui. În nume, cât şi în con­cept, heru­vi­mii sunt assyrieni sau akka­dieni în ori­gi­ne. Nume­le în akka­dia­nă este Kari­bu şi înseam­na “cel ce se roa­gă” sau “cel ce inter­vi­ne”, deşi Diony­si­us a decla­rat că acest cuvânt înseam­nă “cunoş­ti­inţe”. În assyri­a­na veche, în artă, heru­vi­mii erau por­tre­ti­za­ţi pre­cum cre­a­turi imen­se, cu aripi, cap de leu sau de om, cor­puri de taur sau sphin­cşi, vul­turi etc. Erau aşe­za­ţi la intră­ri­le pala­te­lor sau tem­ple­lor ca spi­ri­te păzi­toa­re. În fol­clo­rul tim­pu­riu al Can­na­ni­ţi­lor, heru­vi­mii nu erau per­ce­pu­ţi ca îngeri (per­ce­pţia lui Theo­do­rus, epi­scop al Hera­cle­ei, care a decla­rat: “aceşti heru­vimi nu pot fi de natu­ră ange­li­că, ci mai degra­bă viziuni teri­fi­an­te ale unor bes­tii, care l‑ar fi putut înspă­i­mân­ta pe Adam la intra­rea în para­dis”. din Sal­ked <>). Mai târ­ziu, heru­vi­mi­ii au ince­put să fie văzu­ţi ca spi­ri­te cereşti. Ei sunt pri­mii îngeri men­tio­na­ţi în Vechiul Tes­ta­ment (Gene­za 3:22). Ei păzesc cu săbii înflă­că­ra­te, Copa­cul Vieţii şi Ede­nul, de aici des­cri­e­rea lor ca “fla­că­ră a săbi­i­lor învol­bu­ra­te”. În Exo­dus 25:18 găsim 2 heru­vimi “de aur”, câte unul de fie­ca­re par­te a arcăi. În Eze­kiel 10:14, 4 heru­vimi, fie­ca­re cu 4 feţe şi 4 aripi, apar la râul Che­bar unde pro­fe­tul evreu îi vede. În fol­clo­rul ocult, heru­vi­mii sunt văzu­ţi ca per­so­ni­fi­cări ai vân­tu­lui, pur­tă­tori ai tro­nu­lui Dom­nu­lui. În Reve­la­ţii 4:8, sunt cre­a­turi ce tră­iesc, şi îl slă­vesc pe Cre­a­tor. Aici, Sfân­tul Ion se refe­ră la ei ca fiind ani­ma­le sfi­in­te, cu 6 aripi. Ion din Damasc în “Expo­zi­ţia Cre­dinţei Orto­do­xe” vor­beş­te des­pre heru­vimi ca fiind “cu mulţi ochi­/­many-eyed”. Con­trar tablo­u­ri­lor şi cărţi­lor poş­ta­le, sau a cope­rţi­lor carţi­lor New Age, heru­vi­mii nu sunt copii gra­şi îna­ri­pa­ţi. Ei sunt des­cri­şi ca fiind cre­a­turi ase­mă­nă­toa­re cu sphin­xul în fol­clo­rul assyrian.

Tro­nu­ri­le

Cunos­cu­ţi şi ca Opha­nim, aceşti îngeri au ca pri­mă înda­to­ri­re, să ser­veas­că fiind calea­ş­ca Dom­nu­lui. Însă, în afa­ră de acest lucru, ei sunt cei însăr­ci­na­ţi cu înfăp­tu­i­rea jude­că­ţii divi­ne, acţionând cu impa­rţi­a­li­ta­te şi umi­linţă. Având cea mai biza­ră înfă­ţi­şa­re fizi­că, sunt des­cri­şi ca fiind roţi mari, aco­pe­ri­te cu mulţi ochi şi lumi­nă stră­lu­ci­toa­re. O expli­ca­ţie dată aces­tui lucru (în afa­ră de fap­tul că acţio­nea­ză pre­cum calea­ş­ca Dom­nu­lui) este fap­tul că ei mar­chea­ză sfârşi­tul pri­mu­lui Cor, unde ema­na­ţia lui Dum­ne­zeu înce­pe să ia o for­mă mai mate­ria­lă, aceş­tia exis­tând într‑o sta­re de tranzi­ţie. Spi­ri­te ale Voinţei, ce aduc jus­ti­ţia lui Dum­ne­zeu. Sunt une­ori, numi­ţi roti iar în Caba­la se numesc Caleşti sau Mer­ka­bah. Car­tea ocul­tă, “Zohar”, îi aşea­ză dea­su­pra sera­fi­mi­lor, dar alte sur­se îi aşea­ză în locul heru­vi­mi­lor, întrea­ga situ­a­ţie fiind con­fu­ză. Prinţul con­du­că­tor este Ori­phiel sau Zabkiel/Zaphiel.

Notă per­so­na­lă: alte sur­se, spun că mai exis­tă un cor, fiind 12 Ordi­ne Ange­li­ce. Aces­te 3 ordi­ne: Super­na­le (Super­nals) – Celes­ti­a­le (Celes­ti­als) – Ilu­mi­na­ţii (Illu­mi­na­tions) sunt puse dea­su­pra Coru­lui Cre­a­ţi­ei, numin­du-se Îngeri de Ener­gie Pură, Voinţa Sursei.

Super­na­le (Tra­du­ce­rea în româ­nă a cuvân­tu­lui poa­te fi eronată.)

Pri­mul Ordin Ange­lic con­stă în fiinţe de o lumi­nă stră­lu­ci­toa­re aurie şi sunt com­pa­ni­o­nii Sur­sei Între­gii Exis­tenţe. Ei for­mea­ză ceea ce se numeş­te „Înge­rii Pre­zenţei (Angels of Pre­sen­ce)”. Exis­tă 12 super­nali întot­de­u­na, ori­când, care ser­vesc în aceas­tă for­mă, numă­rul 12 fiind numă­rul com­ple­tă­rii în lumea fizi­că. Super­na­lii sunt ace­e­le fiinţe, exten­sii ale pri­me­lor intenţii a Sur­sei Între­gii Exis­tenţe. Fie­ca­re din­tre aceşti 12 pose­dă un prin­ci­piu cres­că­tor şi unul des­cres­că­tor al cre­a­ţi­ei, în echi­li­bru, în armo­nie şi sin­cro­ni­za­re cu fie­ca­re din­tre cei 12. Ei au asis­tat înge­rii, ajutându‑i să devi­nă conş­ti­enţi de înţe­lep­ciu­nea tutu­ror lucru­ri­lor. Mem­brii ai aces­tui Ordin: Micha­el, Meta­tron, Suriel, San­dal­phon, Astan­pha­e­us, Sara­qa­el, Jeho­el, Zagza­ga­el, Uriel, Yefe­iah, Akatriel.

Celes­ti­a­le (Tra­du­ce­rea în româ­nă a cuvân­tu­lui poa­te fi eronată.)

Ei menţin con­e­xiu­nea din­tre Gân­dul şi Înţe­lep­ciu­nea Divi­nă şi mani­fes­ta­rea lor în lumi­le fizi­ce. Ei apar ca o lumi­nă argin­tie stră­lu­ci­toa­re. Exis­tă 3 celes­ti­ali cunos­cu­ţi. Puţini sunt însă, cei care apar oame­ni­lor sau lumi­lor din a 3‑a den­si­ta­te. Sunt pre­zenţi prin întrea­ga exis­tenţă. Mem­brii ai aces­tui Ordin: Celes­ti­el (Asta­ra­el)

Illu­mi­na­ţii (Tra­du­ce­rea în româ­nă a cuvân­tu­lui poa­te fi eronată.)

Ei menţin şi rea­li­zea­ză emu­la­ţia Lumi­nii Divi­ne şi a Înţe­lep­ciu­nii în lumi­le fizi­ce. Ei apar ca o lumi­nă iri­dis­cen­ta. Sunt pre­zenţi în toa­te lumi­le fizi­ce. Mem­brii ai aces­tui Ordin: San­dal­pon (Ila­niel)

Al doi­lea Cor

O uni­fi­ca­re ulti­mă cu “Dum­ne­zeu, Sur­sa”. Toa­te Ordi­ne­le din aceas­tă Tri­a­da echi­li­brea­ză opo­zi­ţi­i­le pre­cum bine­le şi răul, fizic şi spi­ri­tu­al, îna­lt şi jos, ast­fel ris­când să fie coru­pţi făcând asta.

Dome­ni­i­le

Acţio­nea­ză ca admi­nis­tra­re de mij­loc între corul supe­ri­or şi cele infe­ri­oa­re, având dato­ria de a da sar­cini înge­ri­lor din coru­ri­le infe­ri­oa­re. Ei îşi pri­mesc ordi­ne­le de la sera­fimi şi heru­vimi şi sunt res­pon­sa­bili de asi­gu­ra­rea ordi­nii cos­mo­su­lui. Foar­te rar domi­ni­oa­ne­le se ara­tă muri­to­ri­lor, însă, se pre­o­cu­pă tacit de deta­li­i­le exis­tenţei. Spi­ri­te ale Înţe­lep­ciu­nii, prin ei se mani­fes­tă Măies­tria Dom­nu­lui. Ei ţin o sfe­ră, sau un scep­tru ca emble­mă a auto­ri­ta­ţii, şi în fol­clo­rul ebraic, con­du­că­to­rul aces­tui ordin se numeş­te Hash­mal sau Zad­kiel. Mem­brii ai aces­tui ordin: Muriel, Zacha­ra­el (Yahriel)

Vir­tu­ţi­le

Au două sar­cini majo­re, vir­tu­ţi­le pre­o­cu­pân­du-se de menţi­ne­rea aspec­te­lor lumii natu­ra­le, dar şi de a acor­da bine­cu­vân­tări lumii mate­ri­a­le. În pri­ma lor sar­ci­nă, ei pre­zi­dea­ză asu­pra miş­că­rii cor­pu­ri­lor cereşti, şi a eve­ni­men­te­lor vre­mii, cum ar fi ploa­ia, nin­soa­rea, vân­tul ş.a.m.d. În cea de‑a doua, ei sunt cei care pri­mesc ordi­ne­le şi le trans­for­mă în mira­co­le pen­tru favo­ri­ţii Dom­nu­lui. Dife­ri­te denu­mi­ri ale lor includ Mala­kim şi Tar­shishim. Mem­brii ai aces­tui ordin: Cha­mu­el, Uriel, Gabriel, Micha­el, Peli­el, Bar­biel, Sabriel, Haniel, Hamaliel.

Pute­ri­le

Spi­ri­te ale For­mei. Având una din­tre cele mai peri­cu­loa­se sar­cini, pute­ri­le sunt res­pon­sa­bi­le pen­tru menţi­ne­rea gra­ni­ţe­lor din­tre Rai şi Pământ. Acţio­nea­ză ca un fel de paz­nici de eli­tă, ei sunt con­stant în aştep­ta­rea ata­cu­ri­lor demo­n­i­ce, ei sunt pri­ma linie de apă­ra­re a Rai­u­lui. Ei sunt res­pon­sa­bili şi de păzi­rea sufle­te­lor în dru­mul din­tre Pământ şi Rai. Pro­ba­bil că din cau­za apro­pri­e­rii lor cu Pămân­tul, sunt mult mai mulţi îngeri din acest rang numa­ra­ţi prin­tre cei căzu­ţi. Ei opresc încercările/eforturile demo­n­i­lor de a pune stă­pâ­ni­re pe lume, ei pre­zi­dă dea­su­pra lor, sau (cum a spus Sfân­tul Paul) ei inşi­şi sunt demo­n­ici. Erto­si, Sam­ma­el, Cama­el (depin­zând de sur­să) este con­du­ca­to­rul ordi­nu­lui. Mem­brii ai aces­tui ordin: Gabriel, Rapha­el, Verchiel.

Al tre­i­lea Cor

Cei mai expu­şi şi mai vul­ne­ra­bili la ata­cul căr­nii. Înge­rii aces­tor Ordi­ne sunt cei mai bine cunos­cu­ţi de oameni pen­tru că sunt cei mai ase­mă­nă­tori oamenilor.

Prin­ci­pa­te­le

Prin­ci­pa­te­le au gri­jă de lumea muri­to­ri­lor în mod direct, ghi­dând şi pro­te­jând naţiu­ni­le şi ora­şe­le oame­ni­lor. De ase­me­nea, ei sunt res­pon­sa­bili de pro­te­ja­rea reli­gi­ei şi a poli­ti­cii. Ast­fel, se pre­su­pu­ne că ei au mai mul­tă liber­ta­te de a acţio­na decât înge­rii infe­ri­ori lor şi sunt res­pon­sa­bili de infăp­tu­i­rea de acte divi­ne in aria lor. Spi­ri­te ale Per­so­na­li­tă­ţii, sau a Tim­pu­lui, Pro­tec­tori ai reli­gi­ei. Con­du­că­to­rul este Nisroc. Mem­brii ai aces­tui ordin: Ana­el, Haniel, Cer­viel, Ama­el, Requel.

Arhan­ghe­lii şi Înge­rii, gar­dieni ai oame­ni­lor si a tutu­ror lucru­ri­lor fizice.

Arhan­ghe­lii

Spi­ri­te libe­re. Ter­me­nul Arhan­ghel se refe­ră la un înger mai mare cum ar fi Micha­el şi Gabriel, cunos­cu­ţi şi ca prinţi con­du­că­tori. Ordi­nul se poa­te referi şi la îngeri care stau lân­gă tro­nul Dom­nu­lui, ast­fel fiind îngeri cu un rang mai mare. În timp ce Arhan­ghel este folo­sit pen­tru a defini un înger impor­tant, ter­me­nul este folo­sit aici ca penul­ti­mul rang în ierar­hia celes­ti­a­lă. Con­fu­zia vine din modul antic ebraic de a defini înge­rii care erau sim­pli îngeri şi arhan­ghe­lii. Mai târ­ziu, ierar­hia a fost mai bine defi­ni­tă, şi multi îngeri, numi­ţi ante­ri­or arhan­gheli au deve­nit îngeri mult mai impor­tanţi. Arhan­ghe­lii sunt res­po­sa­bili nu doar de admi­nis­ta­rea sar­ci­ni­lor înge­ri­lor, dar şi de a fi lideri în arma­ta divi­nă în tim­pul lup­te­lor. Mem­brii ai aces­tui ordin: Gabriel, Rapha­el, Micha­el, Meta­tron, Uriel, Cha­mu­el, Zad­kiel„ Jophiel, Bar­biel, Jehu­diel, Bara­chi­el, Jere­miel (depin­de de sur­să), Sata­na (îna­in­te de căde­re) şi mulţi alţii.
Înge­rii

Fii ai vieţii. Un rang care ser­veş­te ca inter­me­di­ar între Dum­ne­zeu şi Om. Înge­rii sunt cel mai aproa­pe de pământ şi de lucru­ri­le pămân­teşti, în timp ce arhan­ghe­lii au mai mul­te in comun cu rega­tul ceresc. Ambe­le ordi­ne sunt foar­te ase­me­nă­toa­re şi dese­ori sar­ci­ni­le lor se întâl­nesc. Înge­rii au două mari sar­cini. Pri­ma, ei sunt res­pon­sa­bili de pro­te­ja­rea tre­bu­ri­lor oame­ni­lor într‑o manie­ră mai direc­tă decât prin­ci­pa­te­le, în loc să pro­te­je­ze o întrea­ga naţiu­ne, înge­rii pro­te­jea­ză o anu­mi­tă fami­lie, un suflet indi­vi­du­al, ghidându‑l sub­til şi tinându‑l în sigu­ranţă, protejându‑l împo­tri­va ata­cu­ri­lor demo­n­i­ce. De ase­me­nea, ei sunt mesa­ge­rii Dom­nu­lui, acţionând ca mesa­geri nu doar pen­tru Dum­ne­zeu dar şi pen­tru înge­rii din ran­gu­ri­le mai îna­l­te. În ebrai­că, sunt numi­ţi mal’akh, înseam­nând “mesa­ger”, în per­sa­nă cuvân­tul este anga­ros însem­nând “curi­er”.

Dis­tri­bu­ie:

Lasã un Rãspuns:

Lasă un Răspuns: